Futurs mestres: analògics o digitals?
Aquest article del país explica la falta de formació dels professors que estan exercint com a mestres, però a més a més diu que aquest problema no s'esta solucionant en els futurs mestres. Surten explicades varies opinions sobre el fet de les poques hores que es dediquen a la carrera de magisteri a les noves tecnologies. Al currículum de primària i ESO, una de les vuit competències bàsiques és el tractament de la informació i competència digital. Si és tant important, perquè no es tracta més en les universitats?
Surten opinions i exemples de diverses universitats on les TIC no es tracten de la manera que és deguda. També surten universitats que faran alguna cosa al respecte. En concret m'ha agradat una que diu :
"Los grados de Magisterio de esta universidad tendrán una asignatura TIC con un número de créditos similar al de la actual troncal; no habrá mención en nuevas tecnologías y sí una apuesta por "integrarlas en las didácticas específicas, en el diseño de las actividades de aprendizaje, en las metodologías docentes". Para enseñar mejor matemáticas, música, lengua, historia."
Realment les noves tecnologies no hauria de ser només una assignatura més, sinó que s'hauria de poder aplicar a la resta d'assignatures com a eina per a millorar l'aprenentatge.
"Es pasar de ver las tecnologías como simples instrumentos a verlas como formas de generar espacios de acción educativa"
Critiquen que questa és la part que més falta en la formació dels futurs mestres, i que, a més a més, amb bolonya no es solucionarà tot això.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada